Känslor

Ibland kan det kännas väldigt tungt och livet börjar kännas väldigt ointressant och neggativt laddat.
Vi mår dåligt men pratar sällan om det. På sociala medier ser ett överflöde av falsk lycka och skönhet. Alla ser vackra och lyckliga ut. Ingen visar sitt innre. 
Var och en bär på känslor, lätta eller tunga. 
Det är sällan vi ser någon berätta om hur tunga kännslor kan vara, om hur ont det kan göra att bära på dem. Att man känner sig sjuk trotts att man ser frisk och blommstrande ut. De jobbiga, dystra kännslor som ingen vill prata om eller höra något om. De blir allt tyngre och ondare. 
 
Jag har mått väldigt dåligt de senaste veckorna, utan att hitta någon att prata med om vad jag känner... Trotts att det finns många som bryr sig om mig. Men vem ska man prata med om hur trött man är på allt och alla... 
Jo, igår hittade jag en som fick höra en del av det som jag hör i mitt huvud.
Men det känndes inte lättare efteråt, jag kände hur löjlig jag egentligen var efter att jag hört hur hon mått under flera år... Vad hon har gått igenom, hur hon kämpar för att fortsätta vara stark och kunna stå på egna ben...
Fick höra hur hårt livet är, fick en bekräftelse. 
Att jag inte märkt något på henne, att hon kunnat le och sprida glädje trotts all sorg. Jag älskar denna människa mer än allt annat. 
Fick ännu en bekräftelse på hur falska vi egentligen är, fångar i ett mörkt rum...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S. :

Vackert skrivet👏 Fortsätt med det. Älskar dig❤

Kommentera här: